Experiència Escola Ciutat Comtal: Cinquena sessió

Cinquena sessió:  13 de març de 2019


I. Objectius:

  • Realitzar seguiment dels avenços del projecte arpilleres i la seva implementació a les aules.
  • Dotar d’eines pràctiques i teòriques per a la gestió dels conflictes i noves dinàmiques de provenció.
  • Clarificar i reflexionar sobre la fonamentació pedagògica del projecte.
  • Donar pautes als docents per a la implementació de procés creatiu.


II. Continguts:

Durant aquesta sessió es van reprendre aspectes essencials de l’educació per a la pau com és la provenció, que abasta una sèrie d’actituds i comportaments que habiliten els individus i grups a afrontar els conflictes de manera assertiva.

També es van brindar reflexions pedagògiques sobre aspectes vinculats al projecte: el paper de la mestre com a facilitadora, el vincle pedagògic, el procés creatiu individual i grupal (producció artística, llenguatge artístic), l’enfocament sistèmic (pedagogia de la pau i visió sociocrítica), la projecció social (intercanvi interinstitucional i comunitaris en general), cosir les noves tecnologies amb teles, treball pedagògic intercicles (aprenentatge cooperatiu) i les competències bàsiques.


III. Descripció i metodologia

S’inicia la sessió amb una dinàmica de relaxació per a centrar l’atenció del grup. Posteriorment es realitza una dinàmica per treballar les actituds davant el conflicte i l’anàlisi de conflicte. Tanquem l’activitat vinculant-la amb la provenció i amb les orientacions pedagògiques per al procés de creació de les arpilleres.

La sessió segueix compartint les ‘experiències de les docents en la implementació del projecte a les aules, el cicle superior ja ha iniciat el procés i es comparteix l’experiència, cosa que ajuda a motivar a la resta de l’equip, dissipar dubtes i reforçar elements que han de considerar al llarg del procés.

S’introdueix un recurs literari (el conte “Zoom”) com a eina per motivar reflexions sobre continguts subjacents del projecte: la interconnexió d’elements, la diversitat de percepcions i realitats i la cura entorn les interpretacions que fem d’unes i altres.

Finalment es presenta un vídeo amb el testimoni d’estudiants de cicle superior d’una altra escola valorant el procés de creació de les arpilleres.

Es tanca la sessió amb un cercle de paraula.


IV. Recursos per a l’aula

Algunes de les eines i tècniques compartides durant aquesta jornada:

Atenció

  • Tècnica de relaxació a través de la música.

Sensibilització

  • Conte: Zoom
  • Provención:
    • Caixeta dels tres objectes
    • La cadira

Procés creatiu

  • Tècnica d’elaboració de ninots amb drapet.
  • Vídeo “Fer ninots”.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s