Fonamentació pedagògica

Finalitats

  • Obrir, dins de les escoles, espais de diàleg entre professors amb metodologies que permetin aprenentatges des de la construcció diària del coneixement i la praxi pedagògica, tenint l´escolta com un baròmetre i indicador permanent.
  • Prendre consciencia – com persones, estudiants i mestres- del poder que es artístic com a forma d´expressar el que sentim, davant de les situacions quotidianes d´un poble amb una visió política en permanent construcció.
  • Comprendre i assimilar – des de les aules i des de les relacions entre iguals – la  construcció d´una cultura de pau a partir de l´acceptació del conflicte com quelcom inherent a l´esser humà.
  • Dotar-nos d´una caixa d´eines que ens permeti una “provació” (no només prevenció) de possibilitats per a que quan es manifesti el conflicte puguem dialogar, escoltar i mantenir una actitud empàtica en la recerca de solucions creatives als conflictes.
  • Obrir nous espais de reflexió entre els integrants de la comunitat educativa, especialment el professorat, i les metodologies que s´utilitzen per educar éssers més responsables, autoeficientes i lliures.

Fonamentació pedagògica

Aquest és un projecte amb una fonamentació pedagògica profunda i transformadora que, des de la persona cap a la comunitat, permet aprofundir en la cultura de pau i la cohesió social dins i fora de l’aula.

A manera de resum es presenta els aspectes més importants en els quals es fonamenta pedagògicament aquest projecte

  1. Rol  del  facilitador-a  i/o  mestre-a
  2. Vincle pedagògic
  3. Procés creatiu INDIVIDUAL I GRUPAL: produccions artístiques  (Llenguatges artístics) 
  4. Enfocament sistèmic: pedagogia de la pau -visió sociocrítica.
  5. Projecció social:  intercanvis  inter- institucionals  i comunitat en general.
  6. Cosir les noves tecnologies amb teles, fils i agulles: arpilleres com a eina pedagògica
  7. Treball pedagògic inter-cicles: APRENENTAGE COOPERATIU
  8. Competències bàsiques
Anuncis